Dagen före fredag

Solen har precis försvunnit bakom molnen och det börjar bli eftermiddag i Stenstan. För varje dag ser man allt färre mössor och jackor, och allt mer vår- och sommarbetonade klädesplagg. Men våren och sommaren är kort...

Jag käkade lunch med en kille från England idag och "tvingades" prata engelska för första gången på ett bra tag. Det gick förvånansvärt hackigt. Engelskan har aldrig legat långt bort i mitt språkbruk, men "rostigheten" var tydlig. Meget märkligt. Flera gånger kom jag på mig själv med att tänka i nån mystisk pytt-i-panna på svenska och engelska medan jag lyssnade på Dave. Det kändes ännu konstigare. I vanliga fall brukar jag koppla över till antingen det ena eller det andra. Konstigt.

Imorgon har jag tänkt att bli lite full. På lördag också.
Har bokat hotell i gamla Härnta, den lilla staden vid havet.
Det känns ännu konstigare.

Kommentarer
Postat av: V

Välkommen tillbaka till Härnösand!

2010-04-30 @ 11:34:13
Postat av: V

Välkommen tillbaka till Härnösand!!

2010-04-30 @ 11:34:48
Postat av: Mia

Instämmer i Välkommen-kören :)

2010-04-30 @ 12:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0