Kära Fuglesang

Ta mig med sen.
Låt mig lätta, och följa.

Jag vill känna den där känslan under fötterna,
känslan av ingenting, utöver det jag redan bär.

Vi kan plantera Sverige på månen.
Eller varför inte Norrland, som en kontinent?

Eller Lappland,
Som en elak satir.

Blåvita flingor, blågula flaggor och rödvita dalahästar.

Låt mig slå följe, Christer.
Låt mig få se vad du ser, och höra vad du hört.

Ljudet av ingenting.

Med Jorden som en prick på en svart tavla, så kan vi sudda ut den från ovan,
och sedan sprida dammet över universum.

Laika känner sig nog ganska vemodig vid det här laget i alla fall.


(Hampus Leijon 2010)




Kommentarer
Postat av: Mia

applåder

2010-04-27 @ 11:38:27
Postat av: Lina

Raderna "Jag vill känna den där känslan under fötterna,känslan av ingenting, utöver det jag redan bär" är så himla vackert skrivet. ALLT var bra. Är det din son som skrivit? Hur gammal är han?

2010-04-27 @ 14:10:28
Postat av: MAGSTAR

Tack.

Ja, han är min son. Han är 16.

2010-04-27 @ 15:36:41
Postat av: Mia

Inte bara 16, han är genial :)

2010-04-27 @ 18:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0