Lurv

I fredags var det dax för test av mitt sargade knä.
Jag har tränat 2-5 ggr i veckan sedan mitten på januari och nu skulle mitt knä upp till bevis. Resultatet blev lite på gott & ont. Mitt friska ben fick betyger "MVG". Kommentaren från PT-Thomas var: En elitidrottsman skulle bli avundsjuk på dina benmuskler. Mycket kraft i den stocken. Kul!

Mitt lite mindre friska ben fick betyget "G" och kommentaren: Hmm.. 60% nedsättning, och smärtkurvan ser inte bra ut. Mindre kul. Så fr o m den här veckan väntar nya övningar... Puh!

När jag efter mitt pass stod i duschen och funderade så fick jag lite oväntat annat att tänka på. Det kom nämligen en snubbe och ställde sig i duschen mittemot. Jag hoppade till och ryggade in i kaklet när mitt periferiseende registrerade att det var innehavaren av Guinness rekord i könsbuskage. Hujedamej!

Det såg ut som att killen hade satt på en sådan där långhårig kattracka och glömt att dra sig ur efteråt. Jag skojar inte. Det är dagens sanning!

Visst, det är fint med människor som vågar gå emot aktuella kroppsideal, och naturlighet i all ära men det finns väl någon form av gräns.

Kommentarer
Postat av: Tess

Hoppas du blir bra i ditt knä snart.

2010-04-12 @ 21:55:01
Postat av: Ellie

Hmm vad exakt menade han med att du har mycket kraft den i stocken ?? Vad är det för typ av tränare du anlitat ?? hahaha

2010-04-13 @ 09:03:08
Postat av: MAGSTAR

Om jag säger såhär: Jag har fått kommentaren förr, men då har det INTE gällt ett av mina ben. Höhö.

2010-04-13 @ 14:31:18
Postat av: Ellie

HAHAHA tänkte väl det...... ;)

2010-04-13 @ 15:55:09
URL: http://elliesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0