Snyltaren

Idag var det onekligen något med väggarna hemma, jag kunde inte koncentrera mig. Var tvungen att komma ut. Så jag sitter på ett fik i Stenstan och skriver på en grej. Det är grejer på gång... 

Så när jag sätter igång min krassliga, inte längre så älskvärda, dator så hittar den (trots allt) ett gäng okrypterade uppkopplingar. Ett smörgåsbord, en buffé av uppkopplingar i närheten. Finfint!

Jag vet att jag så sent som i höstas irriterade mig på en vän som tyckte det var smidigt att "låna ett nät". Jag sa att han var en parasit. Men det var innan jag själv hade fattat hur skönt det är att tjuvåka på andras bandbredd.

Japp, jag vet jag är en dålig människa, men en dålig människa med gratis uppkoppling i hela Stenstan!

Nog om det. Har mycket att göra. Höösch!

Kommentarer
Postat av: tobias

tycker inte att du behöver känna dig som en snyltare. har själv surfat på andras bedband och man kan ju se till att andra inte kan surfa om man vill det. valfritt liksom.

2010-04-06 @ 22:31:41
Postat av: Lars Bergman

Blir samvetet för tungt så kan man ju ha mobilt bredband.

2010-04-07 @ 14:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0