Tisdagsambition

Jag klev upp tidigt idag på morgonen. Min ambition var att inte "sova bort dagen", hinna fixa ett par ärenden, kanske åka till stugan, sola, kanske ta en båttur. Men det blir sällan som man tänkt sig.

Jag hann knappt komma in från morgonens hundpromenad (som liksom är startskottet) förrän telefonen ringde. "Tjenare. Vi tänkte fixa din tvättmaskin idag. Vi ska bara en sväng till Njurunda först".

Hur länge Njurundabesöket tar hade reparatören ingen aning om, men kontentatan är att jag blir soffsittande någon timme och sedan har halva dagen gått. Så var det med den "tisdagsambitionen", men man måste ju tvätta. Tror jag tar en kopp kaffe nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0