Det var bättre för nån vecka sedan.

Jag känner mig så trög nu för tiden! Tror det är en vintersvacka.
Innan, på den "fina tiden" kände jag mig nästan alltid "ganska smart".
Jag gillade att känna mig "ganska smart".
Jag passade som "ganska smart".

Nu för tiden känner jag mig mest trög.
Jag kan nästan ingenting i dessa dagar.
Jo, jag kan lite saker om radio, musik och några böcker.
Men inget annat.

Jag vill kunna saker om allt som händer i världen.
Plus allt som hände i världen förut.
Sånt jag kunde för så sent som för två veckor sedan.
Men det kan jag inte, jag måste googla allting hela tiden.
Det är pinsamt. Skamligt!

Man kan inte ha mig i offentliga sammanhang, men mitt jobb kräver det.
Varje dag lovar jag mig själv att jag ska rycka upp mig mentalt, börja läsa ännu fler tidningar, historieböcker och memorera allt som står där, och varje dag faller det på att jag ser en liten teaser om något oviktigt, som att Charlotte Kalla har bra vallade skidor och jag bara WOW, BRA VALLA!! Då attackglömmer jag allt det där med världen.

Jag brukade vara Lisa Simpson.
Nu har jag blivit Homer.
Sorgligt!


Kommentarer
Postat av: Sixten

Homer!!



Men då är det ju du som skriver manus till mitt liv. Så himla kul att träffas.

2010-02-22 @ 20:14:47
Postat av: Thomas T.

Alltså.. Homer är MYCKET roligare än "bästis-Lisa".

2010-02-22 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0