Ovisshet i sin värsta form

Jag grubblar. Det är de stora problemen som spökar.

Alltså, hur ser man egentligen skillnad på en vanlig apelsin och en blodapelsin?
Innan man skalat dem, alltså.
Jag är inte dum i huvudet.
Mitt vanliga knep (kolla storleken) funkar inte alltid.
Ja, jo, i och för sig. Ofta är de vanliga apelsinerna större.
Men PLÖTSLIGT HÄNDER DET att man står där med en frukt i handen som skulle kunna vara en liten apelsin, men som precis lika gärna kan visa sig vara en blodapelsin.

Jag blir lite nervös av den där ovissheten.
Nyss skalade jag en apelsin och förberedde mig mentalt på att sätta tänderna i den.
Ägnade inget större intresse åt själva skalningsprocessen.
Tog en klyfta.
Förde den normalsnabbt mot munnen.
Fick i sista sekunden syn på den i ögonvrån och bara:
Gaaah! RÖD SAFT, DEN BLÖDER! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIN APELSIN?
Ni förstår.
Inte det att jag har något emot blodapelsiner.
Men man vill ju liksom veta på förhand.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det där är väl det man brukar kalla för ett I-landsproblem...?

2010-02-23 @ 10:53:18
Postat av: Fredrik Gustafsson

En annan fråga är ju hur man ser skillnad på clementin och mandarin?

2010-02-23 @ 16:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0