Sopiga tankar

Våra svenska kommuner vill ju uppmuntra till att man slänger så lite sopor som möjligt, både för miljöns skull och för att det är jobbigt att ta hand om allt skräp. Dessutom kostar det en massa pengar, och allt dom gör är att ta mina saker. Jag skulle gärna vilja ha något tillbaka, så det känns som att det är värt pengarna. Fattar ni?

Nu har jag funderat på det här, över några flaskor vin, och äntligen har jag kommit på ett särdeles effektivt bonussystem för sopor.

Like this: Jag tänker mig ett sorts omvänt bonussystem. Fyller man sin tunna till 2/3 så fyller kommunen den (efter den tömts) med 1/3 säg, chipspåsar och/eller chokladkakor. En full tunna med sopor ger m a o inget tillbaka efter tömning, medan om man inte har några sopor alls får man en hel tunna chips och choklad i veckan!

Genialiskt, om jag får säga det själv.


Kommentarer
Postat av: Sugen på gottis

Bra idé. Du kanske borde bli idéspruta åt kommunledningen eller t o m regeringen.... ;)

2010-01-31 @ 11:05:54
Postat av: Timo

Lever man efter devisen att "alla idéer, är bra idéer" så har du lyckats ganska bra. Men är det verkligen med godsaker man ska locka till miljötänkande? Kram, mannen.

2010-01-31 @ 17:17:17
Postat av: Pippi L

Wow, det var det bästa förslaget jag någonsin sett. Go Magstar!

2010-02-01 @ 19:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0