The Baseballs

Idag är en bra dag. Jag vet inte varför.

Det spritter i benen. Trots att det är måndag.

Jag gick till jobbet och kom på mig själv med att dansa lite (nåja, kryckdans men ändå..) till The Baseballs cover på "Umbrella". Inte alls min stil på låt, men charmig på något vis. Fixar, trixar, snackar, planerar. Mer dans. Jazzar och nynnar på hundpromenaden. Jag möter en man i kostym. Han tittar på mig som vore jag galen. Och idag är det nog inte bättre. Blodet pumpar och jag skiter i alla som vill mig illa (ja, det är säkert nån. Eller?). Idag låter jag dem inte ta i mig. Inte dra ner mig. Försök bara. Jag ramlar dåliga gatan fram. Stjäl rader från andra. Lånar. För idag är det jag.

Jag.

Imorgon är det kanske du.

Jag dansar lite till ifall det är ok med dig?

Lyssna så förstår du varför.


Kommentarer
Postat av: majjkell

Men Magstar! Det där var en käck låt må jag säga. ;)

2010-01-18 @ 21:03:44
Postat av: David

Hej! Den låten har jag oxå fastnat för och får den inte ur mitt huvud. Så jäkla svängig =)

2010-01-18 @ 22:31:06
Postat av: Maserati

Grym låt!

2010-01-19 @ 12:07:31
Postat av: någon i cybervärlden

Bra låt vill bara höra mer

2010-01-21 @ 09:40:34
Postat av: a-s

japp jag gillar den också... det dansas friskt här hemma till den. Hoppas du blivit lite varmare nu. Som tur verkade ju orsaken ara den yttre kylan, det är värre när det är inifrånkallt:)

k

2010-01-24 @ 08:21:08
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0