Man har ju ändå sett det mesta...

Då vet vi det då!
Jag är uppenbarligen inte gjord för att ha linser i ögonen.
Jag gick till optikern för att testa det här med linser. Jag gillar (läs: Älskar) mina glasögon, men ex på sommaren så känns det nice att vara utan bågarna ibland, med resultat att jag inte ser det som händer runt omkring mig och jag blir en trafikfara. Därav test av linser.

Hursomhelst - När halva dagen, med linser i ögonen, har gått så börjar det kännas som om hornhinnan ska trilla ut, jag börjar gnugga mig frenetiskt med händerna i ögonen, får smuts på linserna, blir rödsprängd och tårögd och vaknar nästa morgon (idag) med ögon som är så igensvullna att jag med nöd och näppe kan öppna dem.

Det lämnar mig med följande valmöjligheter:

1. Vara blind.
2. Vara ännu fulare med igensvullna ögon.
3. Alltid ha glasögon

Det är sannerligen synd om människorna.
Mest om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0