Skynda att älska

Jag är i "en period"...
Mina perioder infaller med jämna mellanrum. Mina bokperioder.
Det är så jag funkar. Jag plöjer 2-3 böcker i veckan under någon månad,
för att sedan inte läsa alls under en tid.

Idag, efter alla fester, allt umgänge, skratt, grillande m.m så har jag sträckläst
Alex Schulmans "Skynda att älska". Alla andra verkar redan ha läst den. Inte jag.
Förrän nu... Jag har gråtit 226 sidor. Gråtit igenkännande.

Tankar, minnen, saknad, samvete, respekt, längtan, känslor och massor med kärlek.

Jag tänker på min egen pappa, som lever. Jag tänker på min farfar, som inte lever.
Alex gamla pappa blir som en hybrid mellan min pappa och farfar.

Väl skrivet, Alex!


Kommentarer
Postat av: Bright

Min kille började läsa..han grät så mycket att han sa att han får läsa den senare..

2010-07-17 @ 00:14:42
URL: http://metrobloggen.se/bright

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0