Det gick åt helvete!

Som ett resultat av mitt dåligt fungerade knä, vilket medför att jag inte kan träna längre och att jag därför sväller ännu mer än tidigare (jo, det är visst möjligt), så tog jag igår beslutet att "halvbanta". Det innebär för min del att jag ersätter alla mål utom middag med pulversoppor.
Det var så jag tänkte...

Sagt och gjort! Varför vänta? Lika bra att komma igång!

Efter en snabb (nåja..) tur till den närliggande Ica-butiken, där soppor av smalkaraktär säljes, så bestämde jag mig för att middagen (som fr o m idag skulle vara det enda "riktiga" målet) skulle bli lök- och potatissoppa á la pulver. Så blev det. Framåt kvällningen, dvs 2 timmar senare, så blandades en pulversmoothie med vattnig jordgubbssmak. Det funkade. Min tanke var: Det här står jag mig fint på till imorgon bitti. Men i helvete heller!

01.45 vaknade jag ur min mardröm. Densamma handlade om svårartad svält, undernäring och plågor, och drömmen fortsatte även i vaket tillstånd. Jag bröt, helt sonika, ihop. Köket nästa! Tio minuter senare kröp jag till kojs med hårdbrödsstinn mage. Det är väl jättebra att käka mackor mitt i natten... Hepp!

Nu är klockan 12.35. Jag har inte "pulvrat" en endaste gång. 8 koppar kaffe och 3 mackor är min facit för dagen. Goodbye "Beach 2010" (och 2011, 2012, 2013 osv.....)

Vem var det som sa att "3:e dagen är värst"? Jag hann aldrig dit...


Kommentarer
Postat av: Timo

Fina pojkar! Var hittar du allt?

2010-06-02 @ 21:03:35
Postat av: Ullis

Lycka till med fortsättningen!

2010-06-03 @ 11:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0