Kunskapscentralen kallar!

Jag har under en längre tid försökt att hitta en hobby. Det kan ju inte vara helt friskt att jobba övermycket på sitt ordinarie jobb och sedan ägna tid åt "sidojobb" som går i liknande anda. Det är liksom ingen hobby! Det första ut i hobbylandskapet var att börja spela musik och sjunga igen. Nu träffar jag, några gånger i månaden, tre stycken andra musikerreliker. Så långt allting gott.

Nu tror jag mig vara framme vid nästa steg. Jag tänkte försöka att lära mig något nytt varje vecka. En eller flera grejer som jag sedan med eufori kan redovisa här på bloggen. På så vis kan jag även dela med mig av min nyfunna kunskap, och som topping på glassen låta Magstar-bloggen bli en form av kunskapscentral.

Först tänkte jag lära mig en grej varje dag, men det vet jag att jag inte skulle kunna hålla i längden. Vissa dagar vill jag bara vara en lobotomerad och soffierad slashas. Däremot en grej per vecka skulle kanske funka, och då gärna lite udda saker/händelser/fenomen. Det skulle nog räcka. Iallafall till en början.

Såhär tänker jag: Det kan vara allt möjligt och omöjligt. Nästan vad som helst. Stora världsliga och omvälvande kunskaper, eller något alldeles meningslöst. Poängen ligger inte i avancerade fakta och hög smartnessnivå,  jag vill bara fylla upp lite ledigt utrymme i min hjärna med en massa skit som jag aldrig hade bemödat mig att lära mig annars. Fattar ni vad jag menar?

Så jag uppmanar härmed alla som vill att kasta in ett tips i kommentarsrutan. Finns det något speciellt ni vill veta men inte orkar kolla upp själva. Vad som helst, inga garantier, men massor av hopp.

Låt mig dra på blåstället och göra grovjobbet. I´m your man!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det sägs att en ankas "kvack" inte ekar. Period.

Stämmer det?

2010-06-04 @ 01:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0