Ro-ande

Om ni har tittat in på den här bloggen tidigare så har ni redan fattat att jag inte är urtypen för det som kallas "den atletiske mannen". Jag har heller inte det största av sportintresse vilket skulle kunna vara en förklaring till att jag, när jag såg denna bild, inte förstod vilken sport de här killarna håller på med. Hockey är det inte, så mycket kan jag räkna ut. Men vad är det då för sport som är så sjukt erigerande?



Kan det månne vara dragkamp? Jag har ju hört någonstans att det blir väldigt upphetsad stämning i ett dragkampslag, men jag trodde inte det var bokstavligt.

Eller kanske cykling? Jag menar: Visst det gnids en del mot sadeln, kan jag tänka, men jag har aldrig känt det surra när jag cyklar till jobbet eller på träningscykeln. Eller missar jag något för att det inte går tillräckligt fort eller för att jag inte har cykelbyxor? Fast vid närmare eftertanke, efter en jobbig deletapp i exempevis "Tour de France" (som pågår just nu) så borde sadeln ha skavt röv, och dess närliggande regioner, såpass bra att det nog inte hjälper att man är ett lag och är fler om lidandet. Jag vet inte...

Vad sägs om rodd? Kan det möjligen vara rodd? Det är iallafall min bästa gissning känns det som. Dock har jag fortfarande extremt svårt att förstå deras erektioner. Visst är det kul att vinna, men är det verkligen SÅ jävla kul att vinna i fyrmannarodd?

Jag fattar fortfarande ingenting, men av nån anledning så känns rodd, eller vad det nu är, lite mer intressant. Men ser det inte tomt ut med bara 4 roddare? Kan man anmäla sitt intresse?

Kommentarer
Postat av: Timo

Jag skrev i fel fält.

Fina pojkar! Var hittar du allt?

2010-06-02 @ 21:04:43
Postat av: Peter F.

OJOJOJ! Vilka hårda gossar (i dubbel bemärkelse)!

Jag chansar också på att det är roddare det handlar om.

2010-06-03 @ 11:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0