Eder modeguru presenterar: Superhjälteoutfit

Allting går i vågor sägs det. Men jag undrar när det är dags att bryta cirkeln och prova nåt helt nytt. Superhjältemodet har liksom aldrig riktigt fått sin chans att sätta sig och bli en sådan där fin och folklig trend. Jag fattar inte varför egentligen. Fatta hur soft det hade varit att gå upp på morgonen och slinka i sin Flash Gordon-dräkt. Så jävla enkelt, så jävla kroppsnära och så jävla skönt. Mmm...

Det finns förövrigt massor av fördelar med Superhjältedräkter. De är nästan alla gjorda i halkigt material vilket ökar känslan av smidighet oavsett ifall man är tjock eller spinko. Luftmotståndet minimeras, precis som hos en tävlingscyklist, vilket gör det avsevärt lättare att röra sig i motvind och till och med uppförsbacke. De anpassas efter kroppsformen. Vilken grej va!? Första klädesplagget man inte måste kompromissa med.



Men främst av allt, de ser råtuffa ut. Tänka att kunna gå runt en vanlig dag som Läderlappen och kunna ropa:

"Tjenare Robin, vill du ta en fika?"
"Sorry mannen men jag ska gå och bowla med Wonder Woman och Daredevil"
"Ahh synd, en annan gång kanske..."
"Äh, häng på vettja"
"Gärna, om jag får?"
"Självklart... Jag hörde förresten att fantastiska fyran och Fantis redan är där, så då kan vi dela in oss i två lag"
"Perfa!"


Det hade varit grejer det. Hela världen hade blivit en Live Aid-gala. Superheroes for friendship.
Kanske är det lösningen till världsomspännande fred. Man kan liksom inte bråka och vara arg på riktigt med en kille som klär ut sig till Batman.

Dessutom. Om det inte hade varit ett så okonventionellt mode hade "Clarkan" vågat komma ut ur garderoben direkt och aldrig behövt dressa om till stålman eller tvärtom utan fått sin donna direkt.

När är det dags för superhjältemodet egentligen? Ni som bestämmer. Är det inte dags snart?

Pax för Flash Gordon iallafall.

Kommentarer
Postat av: Tony The Tiger

Jag är med, men bara om jag får ha en mantel också.

2010-03-08 @ 19:38:00
Postat av: Maria

Men OJJ vilket fint förslag! Har vi inte alla längtat efter kroppsnära, taighta kläder!!??

2010-03-09 @ 11:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0