Tunna skivor? Nej tack!

Jag vaknade i ett omtöcknat tillstånd. Två gånger. Först i soffan vid 6-tiden på morgonen, sedan vid 10.30 i sängen. Jag kände bägge gångerna att: Det här är inte min dag.

I ett desperat försök att få känslan "att vända" så gjorde jag kaffe och förberedde för mackor. Jag tog fram bröd, Bregott, ost, tomater och "tunna påläggsskivor" skinka.

Jag blir så förbannad. Tunna påläggsskivor håller på att göra mig tokig. Mitt huvud sprängs snart i bitar och jag ville bara göra mig lite frukost.

Alltså: Jag gjorde nyss två mackor med ost och skinka... Eller (hrrmm) ost och snytskinka. På förpackningen står det "svensk kvalité". Möjligtvis att svensk är en korrekt beskrivning, men ordet kvalité borde fan inte få finnas med på förpackningen. Skivorna är så små och tunna att de knycklar ihop sig, och de är fan helt omöjliga att veckla upp dessutom. Som ett fortfarande fuktigt snytpapper.

När man öppnar förpackningen och försöker ta EN skiva så har man ett klot av kött i handen. Lager på lager ungefär som papier maché. Galet! Vill man ha skinka på mackan får man noppra av små bitar till man anser sig uppnått en mängd av en till två skivor. Sedan luktar man charkgubbe på händerna resten av dagen.

Nänämensan, du tillverkare av tunna skinkskivor. Din skinka är ett utdömt pålägg i min värld nu, och DU står med på listan din jävel.

Jävlar i helvete säger jag bara... Jag är inte så bra på att ta motgångar just idag.

Kommentarer
Postat av: Gåsapågen

köp en gris och skär den i rejäla skivor i köket hemma.

2010-03-13 @ 16:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0