Bomba i kärlekens namn!

Jag, och många med mig, har genom åren blivit ganska härdade när det kommer till alla konstigheter, på många plan, som frodas runt om i världen. Men då och då kan jag nästan ramla i backen av häpnad över hur illa (eller bra, beroende på hur man ser det) den mänskliga hjärnan kan fungera under fel omständigheter.

Häromkvällen hade vi städkväll på jobbet och jag gick igenom massor med papper jag sparat genom åren. Bl.a hittade jag en artikel som rapporterade att Pentagon bekräftat att de faktiskt övervägt att utveckla en s.k. "Gayomb", dvs ett kemiskt stridsmedel, vars kärna skulle bestå av ett starkt afrodisiskt hormon som vid träff skulle spridas för vinden och plötsligt förvandla alla heterosexuella fiendesoldater till sjukt knullsugna homosexuella.

Det låter kanske som en skröna, men det är sant! 

USA:s militär har alltså seriöst lekt med tanken att skapa bomber som ska slå ut hela stridsförband genom att göra dem så oemotståndligt kåta på varanda att de slänger sina vapen åt sidan, och istället börjar böga med varandra. Strålande. Vilken enastående hjärna som kom på den idén....

Min fantasi är alldeles för begränsad för att kunna utforska hur det måste gått till på mötet där idén till gaybomben föddes. De måste varit sanslöst malliga över det faktum att de skulle ta fram en kembomb som inte dödar människor utan på sig höjd skulle leda till skador på diverse kroppsöppningar.

Tjohoo! Så smart! Alla vet ju hur homosexuella är. Tänk då att knäcka "Fi" genom att göra soldaterna sådär alldeles galet och farligt homosexuella, som ett pridetåg! Jag fattar inte att de inte kommit på det tidigare. Tänk, då hade Korea-, Vietnam- och Irakkrigen kunnat förvandlas till värsta pridefestivalen ever! Säkert inte mindre stökig, men krig i fredens och kärlekens namn.

Ja, jag säger då det. Nobelprisvarning it is.
Idioter....


Kommentarer
Postat av: F

Tänk vad dom hittar på. Men gillar man gangbang så kan det vara en hit. Man kanske borde bli legosoldat? Ha en bra vecka, Mange. Kram.

2010-05-10 @ 14:25:11
Postat av: Per Holmberg

Börjar man titta lite på saker och ting som det har forskats om, så blir man inte lite förvånad. Tack för en kul och varierad blogg.

2010-05-10 @ 22:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0