Såärämädä

Jag skriver inte så mycket som jag brukade i bloggen.
Eller.. Jo, jag skriver, men inte om så vettiga saker, genomtänka reflektioner osv. En del tycker säkert att jag sällan, eller aldrig, skriver nåt vettigt, och så är det kanske, men nu är det i alla fall skiftbyte i ordfabriken.

Det händer inte mycket. På ordfronten intet nytt. Jag tror, eller hoppas, att ni fattar.. Jag behöver inte rota mer i metaforpåsen, budkspaet har nog gått fram, tror jag. Och ändå händer det mycket runt mig. Saker som inte formulerats i ord än. De smyger runt hörnen i mitt undermedvetna och väntar på att få levereras.

En skiljsmässa, en väns uppbrott från sin flickvän, en tredje som strular med pojkvännen. Det blir långa nätter av mail, sms, och samtal. Uppvaknanden. Insomnanden. Det finns saker att skriva om, men de kräver lite koncentration och hantverk. De kan inte bara slängas fram. Tills dess får de grunda tankarna hålla låda. Med hög röst gör de sig påminda om att livets svåra alltid går hand i hand med tramsiga samtal om ingenting, tvättider och en matkorg från Ica.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jasså jaha, du är som folk är mest alltså när det kommer till kritan. Jag samlar på dig iallafall, ba såruvet.



Pöss.

2010-09-01 @ 23:13:30
Postat av: TokigTossa

Klokaste du... så sant så sant!

2010-09-02 @ 18:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0