Målet är ingenting, vägen är allt

Jag är osäker på vad som är bäst.

Har bl.a umgåtts en del med Elis, 4 år, i helgen. Han är en ganska blyg liten kille som inte vågat närma sig "onkel Magstar" under de första åren av sitt liv, trots idoga försök av undertecknad.

Nu har det vänt och jag är skeptisk!
Visst, jag gillar ungar, men någon lekfarbror har jag aldrig varit. Jag kan berätta historier och läsa sagor, men att leka är liksom inte min grej. Elis tycker, som jag redan antytt, att jag helt plötsligt är en ganska kul snubbe. Alla andra i omgivningen blev på något vis osynliga, men mig har han sett lite väl tydligt. Ambitionen är att vi ska boxas och brottas. Hela tiden.

Det brukar heta att "målet är ingenting, vägen är allt". Jag inser nu att "vägen" var min strävan att få Elis att tycka om mig, nu när det är uppnått (=målet) så betyder det inte så mycket. Jag känner mig trött, lite frustrerad och inte ett dugg leksugen. Farbror vill ha lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: Micko

Farbror har blivit ... gammelfarbror?

2011-04-24 @ 07:45:37
Postat av: MAGSTAR

Ja, det stämmer. Gammelfarbror, that´s me.

2011-04-24 @ 17:48:37
Postat av: Mattias T

Jag kan hyra ut Robban, han är bra lekfarbror. Oavsett vad han själv säger.

2011-04-25 @ 23:23:43
Postat av: Robban

Jag får nog skaffa F-skattsedel om jag ska hyra ut mig som lekfarbror

2011-04-27 @ 09:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0