Extraknäckarhöst

Tackade ja till en jobb som moderator idag. Det är näringsliv och turism som ska avhandlas.
Svaret på frågan, om mina eventuella kommande insatser, mailades och priset för min närvaro bifogades. Jag "tog i" lite eftersom jag vet att det finns pengar hos uppdragsgivaren, och att det dessutom kräver en del förberedelser från min sida. Sagt och gjort. Mailet gick iväg och jag tänkte tanken "jag kanske tog i för mycket?". Så döm om min förvåning då vd´n för företaget två timmar senare mailade ett glatt svar och dessutom höjde(!) mitt gage med 50%. Det handlar om ganska många tusenlappar. Mycket märkligt, men jag klagar inte.

Under alla mina år som konferencier, moderator, programledare osv så har ingen som anlitat mig någonsin höjt gaget utan anmodan. Jag skakar förvirrat, men glatt, på huvudet.

Det ser ut att bli en fin "extraknäckarhöst". Nio jobb inbokade sept-okt. So far.
Det blir nog julklappar även detta år.

Kommentarer
Postat av: Therese

Du kanske har missat något i det finstilta...Höghöjdstillägg? Ingår det att du ska dansa? Eller så måste du helt enkelt ha träffat på en människa som verkligen fattat hur BRA du är. Grattis! :)

2011-08-18 @ 14:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0