Sent ska syndaren vakna

Trots att jag gör väldigt lite så hinner jag inte blogga.
Allt tar sådan tid.
Processen "vakna-kliva upp-äta frukost-dusch-klä på sig" tar sisådär fyra (4) timmar.
I ovanstående process ingår också viktigheter såsom: Fixa kaffe, surfa, läsa tidningar,
äta smörgås och fundera på allt jag borde göra, men inte gör (läs: träna, äta nyttigt).

När ovanstående är gjort så måste promenaden till bilen klaras av, det ska köras till
stugan, det ska solas och åkas båt. Kort å gott: Jag hinner inte allt, ex att blogga.

Sen sist så har jag iaf haft en trevlig kväll med Rupert & Flygarn, vi både grillade, åkte
båt och pratade om livets väsentligheter och dess raka motsats. Jag har betalat räkningar,
välkomnat en festivalande son, haft trevligt besök, varit en trevlig besökare (hoppas jag),
haft ont i ryggen, kunnat skönja en begynnande förkylning, beställt klippning, handlat en
kasse med mat och en kasse med vin, dammsugit, ätit en egenodlad tomat, läst, laddat
min iPod, flirtat med Ante, fixat en lägenhet i Visby, ringt till släktingar, tagit min medicin, plockat blommor, vikt ihop tvätt, fyllt i ansökningshandlingar och en del annat.

Hmmm...

När jag läser det jag nyss skrev så kan jag konstatera att jag, trots den sega starten med
"processen", ändå hinner med en hel del. Naturligtvis beror det på vad man jämför med.
Jag tar tillbaka delar av det jag skrev. Jag
har ingen anledning till att inte blogga. Skam må fylla min min svarta och lögnaktiga själ. Må mitt hjärta spikas upp på kyrkporten, må min tunga slitas ut, må mina fingrar klippas av. Eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0