Jag blir så trött på äpplen...

Vad är det med er Mac-Männsikor som gör att ni måste hävda er hela tiden?

Kommer det medpackat i äpplekartongerna en instruktionsbok hur man blir en liten gläfsande terrier som måste framhäva sitt minoritetssystem som överlägset i alla sammanhang?

Jag blir så trött, så trött, så trött.

I varje nätforum, community och socialt sammanhang där datorer (väljer att sammanfatta det så) på nåt sätt kommer på tal så dyker de upp. Predikarna. "Byt till Mac!". "Everything your PC does, my Mac does better!". "Mac rules! PC sucks!"

Haffa första bästa snubbe på gatan och fråga vilken dator han kör. Med 93% sannolikhet så kör han en PC.

Om du vill bättra på Mac-oddset så haffa istället snubben med plastbågade brillor, pannåväska och en "bessrig" uppsyn. Då kan det bli träff. För där lever och frodas Macburkarna - i "byråvärlden". Där odlas på nåt märkligt sätt fortfarande myten att kreativ höjd endast kan uppnås på datorer från Apple.

Samma myt lever i viss mån kvar där det ska spelas in musik: Riktig kvalitetsmusik liras in på Mac. På PC blir det liksom inte "på riktigt".

I båda fallen är det såklart bara struntprat. Samma applikationer och verktyg finns för båda plattformarna. Det är det som finns mellan stolen och skärmen som gör skillnaden, inget annat. Thats it.

Vidare finns några argument hos Mac-Människorna som de tjatat ur sig till leda genom åren: Mac är snyggare, stabilare, virusfritt, för individualister... Blablabla...

Jag orkar inte ens gå i svaromål längre. Nu har jag gjort mitt er värld av äpplen. Jag känner mig smutsig. Jag går och duschar. Sedan sätter jag mig med min PC, fixar och trixar med min android och njuter. Av ren och skär princip.

Ps. Jag fyller år idag!  Ds.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Grattis!!!

2011-12-29 @ 12:24:04
Postat av: J.

Så jävla sant

2011-12-29 @ 23:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0