Pickalurven!

Det är torsdag idag, solen lyser med sin frånvaro.
Det här är en dag för de stora funderingarna.
Jag funderar på ordet PICKALURVEN.
Många har sagt det. Få har skrivit det. Jag har varit det. På Pickalurven.

Jag kan inte låta bli att undra över ordets härkomst. Ur vad föddes "pickalurven"?
Smaka på ordet. Låt hjärnan dissekera bokstävernas sammansättning. Nada!
Inte ens fantasin hjälper till. Ordet känns taget ur ingenting. Eller ur allt. Typ.
Vilken hjärna var det som någongång formulerade ordet för första gången?
Hur gick tankarna innan ordet sades? Hur var responsen? När, var, hur?

Googlar. Där står bara: Vara på "pickalurven" = vara onykter, full eller berusad.
Pickalurven är ett godkänt ord i Scrabble


Jag funderar vidare. Funderar på att bli på pickalurven. Det är ju torsdag.
Hepp!




Kommentarer
Postat av: M Ericsson

Du har en poäng där eller flera. Jag har nog aldrig skrivit pickalurven (förrän nu) men jag har sagt det ibland. Nu tänker jag med på uppkomsten. Ha´nä!

2011-07-21 @ 18:59:38
Postat av: A

något med lurvig pick, eller att man lurar en vig pick, eller eller eller,,,,nej nu har jag ballat ur...

2011-07-23 @ 10:23:38
URL: http://annawashere.wordpress.com
Postat av: MAGSTAR

Nää, Anna!! Nu blev det krångligt och krångligare. Försök igen! Och när du rett ut "pickalurven" så kan du fortsätta med "rackabajsare"... Lycka till!

2011-07-23 @ 17:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0