2 x Vatten

Vatten 1:
Det regnar rejält idag. Typ monsunregn. Jag älskar det!
Skulle det regna länge, typ flera dagar, skulle kärleken avta, men en dag med skitväder då man, efter jobbet, kan ligga inomhus, se på film, läsa, sova osv är underbart.

Vatten 2:
Plums lät det när jag var på toaletten. Nej, det var inte "bumelibum".
Det var den ena av mina mobiltelefoner som valde att göra en saltomortal och dyka rätt ner i porslinsfotöljens nyspolade (thank god) vatten. Det var bara att låta handen dyka ner i stolen, fiska lite med fingrarna och sedan lyfta upp min månadsgamla Samsung Galaxy som inte längre ville tjänstgöra. Helt plötsligt så känns det bra, efter alla svordomar över att jag måste ha två apparater, att jag har min HTC Desire S att tillgå. Kan man nås på mobilen finns man. Jag finns.

"Det luktar alkis här" sa kollegan Emil på morgonmötet. Det var mina händer som spritats 3 ggr efter toalettbadet som spred den socialrealistiska, och välbekanta, doften av alkohol.


Kommentarer
Postat av: Bittan

Ta den toabadande telefonen på hemförsäkringen, det gjorde jag. Lycka till.

2011-06-13 @ 18:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0