Svensson has spoken

Satt och "tittade runt" på nätet, sådär som jag gör lite nu och då. Råkade läsa en artikel av gamle KD-ledaren Alf Svensson. Han tycker tydligen att vi ska enas om de tio budorden för att få ordning på ohederliga EU-kommissionärer (och alla oss andra).

 

Affe säger att: Om de tio budorden är givna av en gud eller ej, är troslära, men de finns. Som kristdemokrat tror jag att det är på denna värdegrund vi måste bygga vårt samhälle. Och det är min ärliga övertygelse att den kristna etiken gör livet lättare att leva. För oss alla.


Host, host!
Om någon har glömt när Gud levererade de tio budorden så var det strax efter att han hade mördat alla förstfödda barn och djur i Egypten, och alldeles innan han berättade för Moses att man ska dödas om man förbannar sina föräldrar eller jobbar på söndagar... Hepp!

 

Som garanterad icke-kristdemokrat så tror jag INTE att det är på denna värdegrund vi ska bygga vårt samhälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0