Höstlördag

Fråga inte varför. Jag har inget svar, men ibland älskar jag att vakna upp till stadens alla ljud. Bussar kommer och går, bilen som sopar gator och trottoarer jobbar heltid, hundar som skäller, en gapande alkis, ett skrikande barn. Alla ljud liksom växer samman till nån sorts dovt sorl. Ibland hatar jag samma ljud. Konstigt. Men inte idag.

Genom fönstrena ser jag hur dagsljuset jobbar sig igenom det gråa molntäcket. Trots avsaknaden av en tydlig sol så känns det som om det kan bli en ganska bra höstdag.
En ledig höstdag.

Dessutom är det lördag. En ganska perfekt veckodag.

Kommentarer
Postat av: Bodypalace

vakna upp till skrikande barn och grannar som klipper gräsmattan tidigt är inge kul, men ljuden i stan skulle jag nog klara av

2011-11-05 @ 12:42:20
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0