Babyblå

Imorse när jag satte mig på bussen mot radiohuset så drogs min blick automatiskt mot en
äldre man som satt längre bak i samma buss. Han var otroligt avslappnad och tillbakalutad
i sin attityd och såg åldersmässigt ut att ha hunnit åtnjuta frukten av det svenska pensionssystemet åtminstone ett par år.

Han satt där, helt oberörd av alla skolungdomar, helt avslappnad.
Solbränd, vithårig och i sin egen värld.

Dagen till ära var han klädd i babyblå kostym. Till det hade han en nästan laglöst kroppstajt t-shirt och en rejält tilltagen halsduk, i rosa, runt halsen.

Jag tittade en lång stund på honom i smyg och tänkte: 
Babyblå kostym - det ser man inte varje dag. Kul.

Sedan var det dax att kliva av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0