Beröva mig inte på min mansfas

På lunchen idag gick jag och en arbetskamrat till en handlare av elektronikpryttlar för att kolla in lite fräcka grejer. När vi förklarade vårt ärende ropade tjejen i kassan glatt på sin kollega med orden "kan du hjälpa de här grabbarna".

Min första spontana reflektion var att det kändes ganska ok att bli kallad grabb, trots att jag är närmare 50 än 40 numer. Men efter en stund började jag irritera mig på det. Jag insåg att jag ganska ofta blir kallad grabb. Det får mig att känna mig som en liten skolpojk, och jag blir smått irriterad av att okända människor tar sig rätten att beröva mig på mansfasen i mitt liv. Jag tycker det är hög tid att jag blir refererad till som man någon gång under mitt liv så att jag inte missar det och plötsligt står där och är en riktig tvättäkta gubbe.

Jag skulle m a o, bara en endaste gång vilja höra orden "Kan du hjälpa den här mannen".
Det skulle känns så fint. Är det för mycket begärt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0