Jag gillar det oväntade

Häromdagen skrev en kamrat att "det vore kul att ses".
Jag svarade att "vi ses ju på torsdagkväll, då kan vi mingla tillsammans i Stockholmsnatten".
Jag fick till svar att "det blir ju trevligt, men det vore kul att ses, bara vi två, och prata. Vore kul om du kom upp och tittade på min nya lägenhet också".

Idag gick så resan ner till Stockholm. Som vanligt checkade jag in på hotellet, kollade tv´n, fixade med bredbandsuppkopplingen och förberedde en promenad mot närmsta butik för inköp av mineralvatten och några frukter. Väl inne i den närliggande lilla kvartersbutiken så ser jag min kamrat... Alltså... Hur stor är förutsättningen för att vi ska vara i samma stadsdel, i samma butik, på samma tid...?? I don´t know, men så var det iaf.

Ett par snabba beslut senare så var kvällen i hotellsängen utraderad. Istället blev det delikat middag med gott vin och trevligt sällskap i fin våning på Östermalm.

Jag gillar verkligen det spontana, det oplanerade, det oväntade. Framförallt då det inrymmer personer som jag gillar och har respekt för. Imorgon väntar en intressant dag och sedan en rolig kväll. Må skönhetssömnen inträda i era liv, ni behöver det så väl. ;)  G´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0