Det var inte igår det kom en lista

Kommer ni ihåg för några år sedan, det var ofta listor i bloggarna?
Nu känns de utrotningshotade. Idag dök den här gamla "bekantingen" upp.
Jag gör ett försök. I brist på annat.


Tio första 

Första bästa kompis: Lars Wiklund. Vi umgås än idag.
Första bil: Farsan köpte en Audi 80, 74:a, för 4000 spänn. Mer rost än lack.
Första kärlek: Oj.. Elisabeth Lundmark ligger bra till. Jag var typ 3. 
Första husdjur: Hamiltonstövaren Roija. 
Första semester: Gotland.
Första jobb: Sålde Sundsvalls Tidning med min kompis Per på söndagarna.
Första köpta skiva: Minns inte, men tror det var typ "Sweet - Fanny Adams"
Första riktiga, riktiga kärlek: Svarar ärligt, men lite motvilligt: David.
Första piercing: Fick ett fiskdrag genom ett finger en gång. Räknas det?
Första konsert: Janne Schaffer i gympasalen på skolan, i 5:an.

Nio senaste 
Senaste alkoholdrycken: Rött vin igår kväll. En flaska Papa Luna Garnacha 2005 . 
Senaste bilfärd: Från jobbet till mitt hem. 
Senaste filmen du såg: "Four lions".
Senaste ringda telefonsamtal: Till Hampus alldeles nyss.
Senaste bubbelbadet: Minns inte.
Senaste spelade cd: Cd!!?? Tror det var en gammal John Mayall.
Senaste kyss: I lördags.
Senaste gången du grät: Snörvlar i tid och otid. Känslig kille.
Senaste måltiden: En bit fransyska m kantareller, sallad och vin.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej 
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Det har hänt. 
Blivit kär vid första ögonkastet: Inte kär, men nyfiken och intresserad. 
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Oh yes 
Haft ett one night stand: Ja, för många.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: På något sätt har jag alltid menat det. 
Busringt till någon: Ja. Så sent som i söndags.

Sju saker du har på dig just nu 
1. Svarta strumpor. 
2. Levisjeans
3. Svart skjorta.
4. Glasögon
5. Silverhalsband
6. Vita kalllingar 
7. Linnekavaj. 

Sex saker du gjort idag 
1. Svurit över att jag glömt ladda en av mobilerna.
2. Varit hos farbror doktorn.
3. Suttit i tre olika möten.
4. Ätit middag med Peter.
5. Förhandlat med ett försäkringsbolag.
6. Bokat flyg till Stockholm.

Fem favoritsaker utan rangordning 
1. Min taggtrådstakkrona.
2. "Benjamin" (skulptur)
3. Min Wassermaxx ("kolsyremaskin")
4. Espressomaskinen.
5. Min HTC

Fyra personer du kan berätta allt för 
4 vänner. Hemliga för er.

Tre val 
Blått eller rött? Blått 
Sommar eller vinter? Vinter 
Choklad eller chips? Chips 

Två saker att göra innan du dör 
1. Bli kär.
2. Inte krångla till livet.

En sak du ångrar 
Inget och allt. It all happens for a reason (I hope)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0