Efter sol kommer regn

Det finns fördelar och nackdelar med det mesta.
Nackdelen med att tjäna betydligt mer pengar än tidigare år: Restskatt!
Det kommer, bokstavligen, som ett brev på posten då man  jobbat som ett djur både på och utanför arbetstid. Ovanpå detta den s.k förmögenhetsskatten som gör entré då bufferten blivit något att räkna med. Anar att detta, som så mycket annat, faller under rubriken I-landsproblem. Irriterar gör det iaf.

Förra gången det här med restskatt uppenbarade sig inträffade 1996 då min årslön dubbelredovisats, vilket resulterade i att det såg ut som om jag tjänat den lön jag tycker att jag borde haft, men inte hade. Restskatten/skatteskulden uppgick då till 52.000 kronor. Det löste sig den gången. Också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0