Magnus är



Magnus är busig och sprallig, omtänksam och sträng.
- Jag har nog mina stunder...

Magnus är ett mansnamn, ursprungligen ett latinskt tillnamn med betydelsen "stor"
.
- Sanna ord. Stor på många vis. Inte minst fysiskt och i käften. Ibland.

Magnus är den bästa bandycoachen.
- Jag hade kanske kunnat bli. Var ju hyfsat bra som spelare. Trodde du inte, va!?

Magnus är färgstark och ytterst framgångsrik.
- Vad ska jag säga? Jaså. Jojo. Tackar.

"Magnus är mitt livs kärlek"
- Ja, han sa det (efter allt för kort tid). Ändå lämnade jag honom. Jag mådde inte bra, och han var inte mitt livs kärlek.

Magnus är norra Europas främste bartender.
- Njaa, men en schysst grogg kan jag väl blanda vid behov.

Magnus är civilingenjör utbildad vid KTH och doktor i maskinelement.
-
Nej, jag bara skrev det i mitt CV. Det lät tufft.

Magnus är åter på mammas gata.
- Nope. Mitt liv är här och nu, även om jag vet att det smärtar henne.

Magnus är ny kanslichef.
- Nej, är varken program-, grupp- eller kanslichef längre. Valde bort, men behöll lönen. Eller såhär: Jag var ju aldrig kanslichef...

Magnus är polis i grunden.
- Det finns en sanning i det. Polis och ordningsman. Rättvisa, tydlighet, ordning.

Magnus är en gentleman.
- Därom tvista de lärde, men ibland så glimrar jag till.

Magnus är troligen född 1786.
Ja, ibland känns det så. "Du har en gammal själ", sa han.

Magnus är verkligen otroligt bra på att få fram kärnan i budskap och skala bort allt oväsentligt. Magnus är dessutom en väldigt trevlig person att arbeta med.
- Första halvan stämmer ganska bra. Kanske även det andra. Jag ska fråga...

Magnus är en av de främsta kockarna.
- Ja, jo en och annan rätt har man väl lärt sig piska ihop. Hepp!

Min bild av Magnus är helt förändrad från och med nu!
- Jaha, jag försöker att vara så ärlig som möjligt.

Mitt diskuterande med Magnus är över.
Ok, tack då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0