Ok. Igen: Carpe diem! (för helvete)

Det spelar ingen roll var man bor bara man trivs. Jag är kanske lyckligt lottad som numer inte behöver ta ansvar för någon annan än mig själv. Jag är singel, sonen har flyttat, hunden är bortadopterad, bilen såld, lägenheten i stenstan avpolleterad för gott.

Det är vinter. Äntligen. Jag gillar kyla om den inte är helt galet kall. Jag gillar vintern. Jag verkar vara i minoritet. Alla klagar. Jag tycker de flesta sitter och muttrar över klimatet och vädret. Eller också knorras det om jobbet eller något helt annat. Jag gillar inte begreppet, men det känns så svenskt. Och så oerhört negativt. Visst finns det problem med att ex flytta, oavsett om man gör det (som jag) inom landet eller om man flyttar utomlands, men de är mindre än man tror. Jag har goda vänner som inte alls har det lika enkelt som jag, men de tog sina två barn och flyttade till Vietnam. En annan kamrat packade väskan, tog med sin dotter och flyttade till NY.

Därför: Hyr ut lägenheten eller huset, ta tjänstledigt, ta chansen, men sitt fan inte och beklaga dig över hur svårt det är, eller hur dåligt väder vi alltid har, oavsett årstid, för det är inte sant.Gör det inte svårare än vad det är.

Det jag egentligen vill ha sagt är att det går. Funkar det inte så kan du åka hem igen. Det är inget misslyckande att vända tillbaka.

Vad som är ett misslyckande är att aldrig ta chansen.

Kommentarer
Postat av: Torsten

Jag köpte mig ett hus, 5 km från mitt förra. Fick ett helt nytt liv och säger varje dag, vad jag har det bra :) Tänk att en halvmil kunde göra så stor skillnad. Det är inte längden som räknas. Det är förändringen. Lycka.

2012-02-05 @ 11:26:25
Postat av: Anna

Jag planerar för att ta mig från där jag är nu. Bra blogg.

2012-02-06 @ 15:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0