En husfrus bekännelser

Det kan låta knasigt, men jag älskar bra tvättstugor.
Jag minns med tillfredställelse när jag i början på detta årtusende hade en bostadsrätt med en stor tvättstuga där det fanns två tvättmaskiner, ett torkskåp, en tumlare, centrifug och mangel. Jag tror det är den lille ordningsmannen i mig som tyckte om att på ett organiserat sätt gå ner i tvättsugan en eftermiddag i veckan, tvätta allt, vika och sedan lägga in i skåp. Efter den tiden så har det inte funkat fullt lika bra. Förrän nu. Äntligen bor jag återigen i en bostadsrätt med en stor tvättstuga (dock utan centrifug) där jag kan frossa i känslan av att på tre timmar få allt rent, kunna vika allt på ett stort bord och sedan, med tillfredställelse, lägga in allt i sina lådor och skåp och bädda rent i sängen. Erkänner: Jag tycker om att dammsuga också.

Kommentarer
Postat av: Pelle

PERVERST! :)

2012-02-08 @ 17:09:07
Postat av: Karin Berglund

Jag kan hålla med om att det är skönt att höra hur det rasslar i slangen när man går omkring med dammsugaren.

2012-02-08 @ 17:22:26
Postat av: Pippi L

Låter precis som min svärmor ... nu känns det konstigt ...

2012-02-08 @ 19:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0