"Jag älskar dig"

Jag har hört att om man säger ex "Jag älskar dig" för ofta till en och samma person så slutar orden att ha betydelse. Jag kan omöjligt hålla med om det. Det finns, och har funnits, personer i mitt liv som ofta får höra att jag faktiskt älskar dem, och jag menar det. Jag hoppas att de förstår det. Att det jag säger inte vattnas ur.

Min pappa ringer till mig varje dag. Efter sedvanlig avstämning av vad dagen givit så avrundar han alltid med att tala om hur mycket han tänker på mig, hur mycket han älskar mig. Det känns aldrig urvattnat. Det är ömsesidigt.

Kommentarer
Postat av: Torsten

Du är lyckligt lottad du, jag kan inte påminna mig att vare sig min far eller mor någosin har uttalat de orden. Å andra sidan så är jag rätt säker på att de gör det Ibland undrar jag förstås ibland på hur det skulle kännas i öronen att höra de orden, om det liksom skulle vara annorlunda...



2012-01-15 @ 19:36:44
Postat av: Karin B

Gud så fint. Tänk om man fick höra något sådant av sin pappa. Jag liksom bara vet, men det skulle vara fint att få höra det. kram.

2012-01-16 @ 00:05:26
Postat av: MAGSTAR

Jag har en fin pappa, men kan väl också säga att vi har jobbat oss fram till den kärlek vi idag kan prata om. Tror att det delvis är en generationsfråga. Många äldre pappor säger inte "orden" så ofta, men visar det kanske på andra vis.

2012-01-17 @ 00:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0