Abstinens?

Jag har tappat fokus. På jobbet.

Det är tre jobbnätter kvar innan jag lämnar fastlandet. Jag är förvånad över hur jag tänker på annat än mitt jobb. Jag brukar vara en fena  på att fokusera, att "vara på tårna" som kollegorna säger. Men just nu går jag bet. Jag är på jobbet, men tänker bara på fredag, på avfärden från Nynäshamn mot Visby, på känslan när man går ut på däck och ser kustremsan, när man kör iland, passerar Tofta och alla andra bekanta landmärken, känner dofterna från havet tränga in i bilen, ser vallmon blomma längs vägkanterna, få köra upp längs den vackraste lilla vägen av alla, sätta nyckeln i stugdörrslåset...

Fattar ni!? Det är sådär tankarna snurrar. Hela tiden. Är det abstinens?
Jag biter ihop. Bara tre nätter kvar. Tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0