Halvfullt/Halvfull

Det tog ett par dagar, men nu är jag tillbaka i matchen.
Slog upp mina blå lite senare än avsett. Hade en klipptid att passa. Kom som vanligt precis i tid. Ingen skada skedd. Frisyren korrigerad.
 
Tog mig sedan in till stan för uträttande av ärenden (läs: köpa kläder på rean). Kan inte låta bli att undra: Varför är alla kläder på rea utom de kläder jag vill ha? Hittade iaf ett par jeans och en tröja. På väg till centralen kunde jag inte låta bli att gå in på Dressman XL (inser att det är där jag kommer hamna/handla inom kort). Köpte inget, men insöp känslan av att vara den "lilla" killen in butiken.
 
Min vana trogen köpte jag en ny klocka. Det är ju en hel vecka sedan jag köpte en ny senast ;)
 
Promenerade febrilt för att hitta en butik med blommor att plantera i mina lådor på innergården, men misslyckades. Imorgon åker jag till Hötorget och shoppar. Imorgon är också dagen då jag ska få se Stockholm ur ett vattenperspektiv (kan man säga så?). Jag ska ut på böljan den blå med goda vänner. "Vi hämtar dig i Karlbergskanalen. Hitta en brygga". I will...
 
Avrundar eftermiddagen med en gammal klassiker "Rosita" (bitter) med is och en skvätt fruktsoda. Kittlar dödskönt i kistan.
 
Glaset halvfullt. Jag också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0