Mamsen är här

Sedan jag flyttade till Stockholm, i december förra året, så har min mamma hotat med att komma på besök. Nu är hotet inte bara ett hot, det är ett faktum. Mamsen är här.

Jag tänkte: Hon stannar väl ett par dagar... Men...

"Jag stannar den här veckan då du är hemma. När du åker till Gotland kanske jag stannar en vecka till. Din lägenhet står ju ändå tom".


En promenad och en pajbit senare. Nästa överraskning från mamma, 76 år, "Jag gillar ett band som heter Me & and my army. Har du hört dem? Thank god for sending demons är jättebra. Har du den på datorn?"

Kommentarer
Postat av: Therése

Det låter som att du har en härlig mams! :) På nåt vis kändes det självklart att du har en mamma som har koll på "Me & My army". Är du mest lik din mamma eller pappa?

2012-06-04 @ 13:31:06
Postat av: MAGSTAR

Egentligen har hon ingen koll, det är det som gör det så överraskande. Jag är nog mest lik min pappa, men har fått en del från bägge håll.

2012-06-04 @ 16:09:31
Postat av: Ullis

Jadu, våra föräldrar kan vara lite oförutsägbara! Du är mest lik din far, iallafall till utseendet. Samma gäller mig och på nåt sätt känns det bekvämare. Det där lät lite väl sådär.....Jag menar att jag också helst vill likna far till sättet.

Hur länge stannade hon?

Kram U

2012-06-09 @ 09:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0