Från A till........

Inte så att jag hunnit bli "Stockholmare" på tre månader, men som boende här i storstan så har jag iaf förstånd att undvika de centrala delarna av staden på ex lördagar. Men vad gör man då man har besök som vill "gå på stan"? Jo, man böjer sig artigt och visar sitt bästa humör.

Jag är, by the way, usel på att planlöst vandra omkring utan mål, oavsett veckodag. Jag vill ha hyfsat tydliga mål, inte slumpmässigt, kanske, hitta en butik längs vägen.

Hursomhelst - Jag/vi har promenerat omkring i tre timmar. Hötorget, Sergel, Drottninggatan fram och tillbaka, däremellan gamla stan, upp mot slussen, tillbaka, fika på Kulturhuset, tillbaka till Hötorget och sedan hem... Nämnde jag att jag höll på att kissa på mig?

Ja, jag säger då det. Vad blir det härnäst?
Hörde någon viska om S:t Patrics day och Irländsk pub... Vojvoj... Jag bävar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0