Jag känner mig barnsligt nöjd

Efter några dagars kombinerat velande och slöhet så åkte jag in till de centrala delarna av stan och köpte mig en ny dator. Det blev en stilig pjäs i borstad aluminium. Dyr som attan. Men, men... Nöjd!

Väl hemma från staden så packade jag upp pjäsen, satte mig vid köksbordet, startade mackapären och påbörjade nödvändiga installationer. Det började bra, men helt plötsligt så var det något som klickade. En varning skrek åt mig att starta om, tillkalla hjälp, be en bön... Inte nöjd!

I det läget brukar jag ringa min allra bästa Peter, som kan allt som har med teknik att göra, är guru i förhållande till datorer och en av mina allra bästa vänner som alltid hjälper till. Den här gången gjorde jag inte det. Jag tog itu med problemet själv. Nöjd (med beslutet, modet).

Tro´t eller ej, men jag löste problemet! Det kanske låter banalt, men om du känner mig så förstår du hur stort det är. Datorn fungerar. Alla installationer gjorda. Barnsligt nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0