Precis nu

Inväntar finfrämmande. Får besök i helgen och vet inte riktigt vad som ska hända.
Men jag anar. För somliga är vanans makt större än för andra. Gissar därför att vägen från Cityterminalen redan är snitslad, med röda plastband, till den där restaurangen med Mongolian Barbeque, där man får äta hur mycket som helst.

Imorse gjorde jag min 5:e och sista natt, innan jag har ledig helg, följt av ett par semesterdagar. Min omtänksamma chef har bestämt att jag inte får vara på jobbet förrän "tidigast onsdag eller torsdag", som hon sa med skärpa i både röst och blick. Antar att hon har en poäng i det. Kan hända hinner jag både sova, läsa, ta en fika på stan, städa och hitta en tvättid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0