Tommy - Du gör mig lycklig!

Är inne i en hektisk jobb- och sovperiod och hinner inte med bloggen i den omfattning som man kanske ska göra, men snart blir det förhoppningsvis lite bättre. Jag kan dock inte låta bli att tipsa er om den här grejen, om det nu är så att ni missat den. Jag har nämligen fått en ny idol. Han heter Tommy Fransson och är teckenspråksartist. Han tecknade gestaltade Melodifestivalfinalen för alla döva och hörselskadade i Svt.

Jag har en historia där teckenspråk finns med, jag beundrar dom som kan det och som tolkar, och jag tycker fortfarande att det är ett språk som saknas mig, som jag skulle vilja kunna. Hursomhelst - Titta på Tommy Fransson innan Svt tar bort klippet (tror det är till den 9:e april).

Jag blir lycklig och glad ända in i hjärtat när jag ser den trinde Tommy, med sitt höga hårfäste, bjuda, inte bara på en tolkning, utan på en egen show. Han lever sig in på ett sätt som gör att man inte bara blir glad och lycklig, man vill inte längre se de "riktiga" artisterna. Man vill se Tommy! Titta nu!

Som grädde på moset blir man stolt över det som kallas "Public service".

Kommentarer
Postat av: Dudde

Kan inte annat hålla med dig. Tack för tipset!

Kram. /Dudde

2012-03-15 @ 00:16:00
Postat av: Thomas T.

Härligt! Underbar snubbe.

2012-03-15 @ 01:06:47
Postat av: Pippi L

Kung Fransson, vilken man :)

2012-03-15 @ 20:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0