17:e maj - En inte allt för rolig dag.

Alla verkar vara lediga idag, UTOM de polska byggjobbarna i huset där jag bor.
De hamrar borrar och bilar som aldrig förr. Risken att jag ska sova för länge, så att jag missar min tvättid, är obefintlig. Jag ska f ö flytta ut ett par veckor fr o m imorgon. Av rutiga skäl och randiga orsaker kommer jag att leva i kappsäck. Känns sisådär. Får en lättare ångest då jag inser att jag ska packa ner två veckors kläder, skor, toaletterstiklar osv i en enda väska. Det får bli det som ibland kallas för en "utmaning".

Konstaterade nyss, över en kopp kaffe, att det är Norges nationaldag. Det är inget jag egentligen bryr mig särskilt mycket om, men då grannlandsjippot sammanfaller med min lilla mors födelsedag så glöms det iaf inte bort.

JAMEN HELVETE, VILKET TRÅKIGT INLÄGG!
Ja, ibland är livet inte roligare än så här. Betänk detta, mina barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0