2750

Tiden går. Ibland märks det. Ibland inte.
I juli 2007 började jag blogga. Jag jobbade på Gotland den sommaren.
Det har gått fem(5!!) år sedan dess. Jag fattar ingenting. Å ena sidan har massor hänt, å andra sidan så känns det som att en del händelser kanske ligger två år tillbaka i tiden, men inte fem, sex eller sju... Hujedamej!

Står f ö, åter igen, i ett vägskäl. Velar lite fram och tillbaka.
Ska mitt jobb fortsätta vara den större delan av mitt liv, eller är det dax att "ta itu" med livet på allvar och skaffa sig något som inte är löne-/karriär-/jobbrelaterat? Jag är helt kass på att "ha ett liv". jag jobbar, jobbar, jobbar, men när ledigheten kommer blir jag sjukt passiv. Att ex promenera planlöst för att "det är nyttigt" funkar inte för mig. Jag kan inte gå från punkt A till A. Jag måste ha ett mål. Jag måste ha ett ärende till B för att sedan kunna återvända till A.

Kan inte låta bli att tänka tillbaka till en tid i mitt liv, som hade kunnat sluta bättre, men som ändå hade med sig en del bra minnen och erfarenheter. Jag fick iaf smak av det goda innan beskan tog över. Det var då jag hade ett hus med allt vad det innebär. Det gillar jag. Att fixa hemma, att kanske rensa en rabatt, klippa gräs, måla osv. Då funkar den lediga tiden. Men då man inte har det där huset, då man inte har de där sysslorna, vad gör man då? Festar, lagar middagar, hänger på olika etablissemang... Ja, det kan väl iofs vara kul, men det känns som om jag redan gjort det. Många gånger. Jättemånga.

Det har lossnat på jobbfronten, men jag funderar ändå på om jag ska vara i "storstan" eller om jag ska återvända norrut. Kanske är det så att "lossnandet" gör att tankarna klarnar. Jag menar att då man, som jag, strävat mot ett mål, och när man sedan når det så inser man/jag att det var egentligen inte det jag ville ha. Jag bara ockuperade mina tankar med "strävandet", egentligen var det ett liv jag ville ha...

Jag kanske borde köpa ett litet hus... Jag funderar vidare...
Just nu är tankarna på rosornas ö, Gotland. Ojoj, vad jag längtar. Om bara några veckor åker jag över havet. Det kanske är där jag ska bo?

2750? Det här är det 2750:e inlägget.

Imorgon är jag hovreporter! Ragadegosch!

Kommentarer
Postat av: Leijons fanclub

Vet du vad farbror Magnus? Hemma på min gata i den lilla staden vid havet, där kan det hända att det alltid kommer att finnas någon som står där med famnen öppen, ifall du kommer norrut, och hälsar dig välkommen hem! Även om det tar så lång tid så armarna blivit som orangutangarmar :)

2012-05-21 @ 21:47:07
Postat av: Cathrine

Jag skulle bli glad om du vände norrut igen och började på Radio Västernorrland ,, inte så att dom som är där är dålig på något vis men jag saknar DIG!! Det är ju tur att jag jobbar natt ibland så man får höra din ljuva stämma :)

Men om du vill påta och bo kvar i huvudstaden med allt vad det innebär så kanske en liten kollonilott är ett alternativ???

2012-05-21 @ 22:18:32
Postat av: Jesse och han du vet

Vi tycker förstås att du ska bo kvar i Sthlm, men förstår vad du menar. Ta dig tid att fundera och gör som brukar säga till mig "följ magkänslan, den har sällan fel". Kram.

2012-05-22 @ 08:43:44
Postat av: MAGSTAR

Tack, snälla ni. Jag funderar vidare. Men, som sagt, magkänslan brukar veta vad den signalerar. :)

2012-05-22 @ 14:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0