Anfrätt

Imorse, efter avslutat arbetspass, gick jag till sängs. Jag vaknade 6-7 timmar senare och klev upp. Så långt var allt ganska ok. Iaf en stund. Det som skiljde den det här uppvaknandet från de flesta andra var att jag efter ca åtta(8) minuter i vaket tillstånd konstaterade att jag var ohyggligt trött.

Vad gör man då man är ohyggligt trött? Jo, man sover. Det gjorde jag. Back to bed!

Vaknade efter ytterligare tre timmar i drömmarnas land. Jag var fortfarande trött.

Jag redovisade för min kära storasyster om mitt läge. "Jag är jättetrött och svettas".
Dr. Evas dom och diagnos var snabb och koncis: Du är allergisk. Pollen u know...

Jag har aldrig varit allergisk förr, men efter att ha googlat på eländet, så verkar det inte bättre än att det kan vara så som dr Eva förklarat. Massor med människor, som i vanliga fall inte har problem med pollen, har de senaste dagarna fått allergiproblem. Där fick man så man teg!

Jag kan inte låta bli att tänka på mitt exx som snorade som en infekterad kokainnäsa varenda vår, och hans ögonvitor lyste som stoppljus, anfrätta av väta. Vi spelar nästan i samma division nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0