Livet är som en påse

Jag stylar om mig. Sedan igår och några dagar framåt så är jag en (inte helt renrasig) söderböna. "Du menar väl söderkis?" frågar vän av ordning. Ja, kanske det, men varför vara så petig? Jag tycker böna låter bättre än kis. Lägg på ett "s" och helt plötsligt är du "kiss". Urin har aldrig varit min grej, men visst är skönt att slå en drill då blåsan är full.

Börjar ni förstå läget? Börjar ni fatta vart detta barkar hän?
Precis! Jag har inget att förtälja, det är tomt! Jag är fortfarande samma feta, medelålders, farbror som jag brukar vara. Möjligtvis, just idag iaf, lite mera passiv. Det händer inte mycket. Det är tomt.

Förresten: Vem var det som sa att "Livet är som en påse, tomt och innehållslöst, om man inte fyller det med något". Jag tror det var Hasse Alfredson. Sicken sanning! Idag har, som sagt, fyllningen varit bristfällig. Det var någon annan som sa att "Livet är seom en tärning, det bästa man kan få är sex". Ja, det finns väl en lite sanning i det också. Tvivlar dock på att det var Hasse A som sa det...

Well. Dax att avsluta dagens ordleverans. Men innan jag loggar ur: Den 17:e maj var det besöksrekord, här på Magstarbloggen, för de senaste tvåa månaderna. 333 unika besökare. Jojomensan! Jag kan inte riktigt förstå varför, men ändå kul på något vis. Kommentarerna lyser fortfarande med sin frånvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0