Sniff...

Jag gillar parfymer och dofter, men det finns gränser.
Idag hade jag oturen att hamna i samma hisskö som kvinnan (vet inte vad hon heter) som jobbar på våning 6 i Radiohuset. Det är inte första gången våra vägar korsas. Hon är äldre, glad och käck men formligen våldsparfymerar sig. Man blir sträv i halsen bara av att befinna sig i samma byggnad. Andnöden är ett faktum när man kommer i närheten. Att dela hiss med henne hade lett till en säker död för en allergiker.

Det här med överparfymering verkar vara ett fenomen som främst drabbar äldre damer. Blingblingdamer. Varför är det så? När tappar de fingertoppskänslan?

Vad är det för hemskt de försöker dölja? Jag bara undrar.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Jag och min 18åriga dotter åkte bussen från Birsta igår. I Bosvedjan klev det på just en såndär parfymdoftande blingblingkärring i tigerrandiga tights och satt sig snett famför oss. Jag fick dottern att lova att låsa in mig på hemmet den dagen om jag skulle sli en överparfymerad blingblingkärring :)

2012-05-07 @ 20:08:03
Postat av: Markus

Vi hade en sådan där tant på administrationen. Man blev yr efter att hon gått genom korridorerna och lämnat sin doftsvans efter sig. Firade länge efter det att hon gått i pension.

2012-05-08 @ 23:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0