Så tänker jag ibland

I min nuvarande bostad duschar jag i badkaret. Självklart så badar jag ibland också, men oftast är det dusch som gäller. Varje gång jag kliver i och ur badkaret så tänker jag tanken "Helvete, tänk om jag skulle halka nu, ramla ur badkaret, slå sönder mitt trasiga knä ännu mer och/eller slå ut alla tänderna mot den hårda golvklinkern. Fy tusan vad det skulle vara obehagligt, vad det skulle blöda och vad ont det skulle göra. Ajajaj" .

Varför tänker jag så? Fråga inte. Jag vet inte. Jag kan liksom inte låta bli. Tankarna gör mig alldeles stel av skräck, vilket i sin tur gör att jag känner mig ännu ostadigare. Det är nästan så att jag börjat fundera på att pimpa  badrummet med sådana där hotta seniorprodukter som olika vägghandtag, halkskydd, och kanske en sådan där duschsits som man hänger på badkarssidorna med sits och öppning för... Ja, ni vet vad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0